Marta Nieborak zdobyła wyróżnienie Przewodniczącej Jury ART OF PACKAGING 2014

Studentka Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania Marta Nieborak zdobyła wyróżnienie Przewodniczącej Jury za etykietę na kolekcjonerski zestaw płyt Kings of Rock.


Fot. Dorota Górecka

Opakowanie kolekcjonerskie dla fanów ciężkiego grania. W każdym domu znajdziemy na półce płyty. Jak znaleźć wśród nich tą wyjątkową? Można przecież zaprojektować ciekawą, wpadającą w oko ilustrację, lecz nie zawsze to wystarcza. Mimo ciekawej grafiki okładka ginie na półce w sklepie, lub zostaje przykryta inną płytą. Najlepszym sposobem jest wymuszenie by sklep wyeksponował płytę.

Jak to uzyskać? Można zrobić nietypowe opakowanie, większe, mniejsze, o dziwnym kształcie. Znane są tego typu zabiegi, a płyty wydane w taki sposób stały się perełkami kolekcjonerskimi. Zastosowanie magnesów służących zamykaniu, wyjątkowy materiał jakim jest biała pleksa z nadrukiem oraz innowacyjna "książeczka" z tytułami utworów, która po wyjęciu z opakowania tworzy układankę całego zespołu jest projektem wizjonerskim.

Całość utrzymana jest w skromnej palecie barw gdzie dominuje czerń i biel a wyróżnikiem całości jest czerwień. Każdy "puzzel" zawiera nazwę płyty oraz listę utworów zawartych na płycie. Na pudełku znajduje się nazwa serii wydawniczej "kings of rock" (królowie rocka) oraz nazwa zespołu. Na tylnej stronie pudełka znajdziecie tytuły płyt wydane według roku ich nagrania. Każda płyta posiada nazwę zespołu i tytuł płyty co bez problemu pozwala odnalezienie w układance odpowiedniego elementu. Pudełko stworzone jest na module, co umożliwia wyprodukowanie opakowania na 2 do 7 płyt.

Dziś żyjemy w świecie internetu, muzyka również przeniosła się do niego. Czy to oznacza koniec płyt CD opakowań i okładek? Sądzę że nie. Zawsze znajdą się ludzie kochający dźwięk z tych płyt. Patrząc w przyszłość oraz na historię to po wielkim szale internetowym znów sentymentalnie powrócimy do momentu potrzeby słuchania płyty winylowej czy CD, co z resztą możemy już zaobserwować. Mianowicie od roku 2012 po raz pierwszy od trzynastu lat wytwórnie płytowe odnotowały niewielki wzrost sprzedaży. Wniosek nasuwa się jeden, społeczeństwo coraz częściej ceni jakość muzyki, a to wpływa na wzrost zainteresowania płytami CD i winylem i ich nieśmiertelnymi opakowaniami.

Prezentujemy wywiad ze studentką Martą Nieborak, na temat opakowania 'Kings of Rock'. Wywiad przeprowadziła Agnieszka Andruszkiewicz.

data ostatniej modyfikacji: 2014-04-11 11:38:06
Komentarze
 
Polityka Prywatności