Łowca nagród w kiosku

„Łódź – miasto kultury” – filmowa wizytówka Łodzi walczącej o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 znajdzie się jutro w każdym kiosku jako bezpłatny dodatek do „Gazety Wyborczej”.

Film pt. „Łódź – miasto kultury” od samej premiery zdobywa liczne nagrody w kraju i za granicą. Produkcja była już doceniana podczas największych festiwali filmów turystycznych, a jury każdorazowo podkreślało jej niekonwencjonalny charakter, w niezwykły sposób ukazujący walory kulturowe miasta. Tylko w ubiegłym roku obraz Wojciecha Bruszewskiego nagrodzono podczas targów turystycznych ITB w Berlinie, jednej z największych imprez w tej kategorii w świecie. Kilka statuetek odebrano także podczas III Międzynarodowym Festiwalu Filmów Turystycznych w Płocku. Podczas wakacji film zdobywał laury za granicą: podczas XII Międzynarodowego Film Festival Dokument. Art w Campulung Muskel, czy Mefest International Festival of Touristic, Ecological, Sport and Culinary Films w Serbii. Ostatnia nagroda - Grand Prix za najlepszy film turystyczny roku 2008 – przyjechała z Wiednia.

Film „Łódź miasto kultury” wspiera działania Łodzi starającej się o tytuł „Europejskiej Stolicy Kultury” w 2016 r. Zachęca również do poznania „inspirującej historii” miasta, kształtowania się jego kulturalnej tożsamości oraz przypomina, że Łódź to wielkie centrum festiwali oraz wydarzeń kulturalnych - przestrzeń twórcza dla wielu wybitnych osobowości. Jak zapowiadają władze miasta, kolejnym etapem promocji Łodzi będzie rynek niemieckojęzyczny. Przygotowywany jest utwór muzyczny Vicky Landros pt. „Theo, wir fahren nach Lodz”, do której gotowa jest już wersja karaoke. Następnie do piosenki powstanie film. <www.lodz.pl>

ostatnia aktualizacja: 2009-01-06
Komentarze
Polityka Prywatności