Łowca nagród w kiosku
„Łódź – miasto kultury” – filmowa wizytówka Łodzi walczącej o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 znajdzie się jutro w każdym kiosku jako bezpłatny dodatek do „Gazety Wyborczej”.
Film pt. „Łódź – miasto kultury” od samej premiery zdobywa liczne
nagrody w kraju i za granicą. Produkcja była już doceniana podczas
największych festiwali filmów turystycznych, a jury każdorazowo
podkreślało jej niekonwencjonalny charakter, w niezwykły sposób
ukazujący walory kulturowe miasta. Tylko w ubiegłym roku obraz
Wojciecha Bruszewskiego nagrodzono podczas targów turystycznych ITB w
Berlinie, jednej z największych imprez w tej kategorii w świecie. Kilka
statuetek odebrano także podczas III Międzynarodowym Festiwalu Filmów
Turystycznych w Płocku. Podczas wakacji film zdobywał laury za granicą:
podczas XII Międzynarodowego Film Festival Dokument. Art w Campulung
Muskel, czy Mefest International Festival of Touristic, Ecological,
Sport and Culinary Films w Serbii. Ostatnia nagroda - Grand Prix za
najlepszy film turystyczny roku 2008 – przyjechała z Wiednia.
Film „Łódź miasto kultury” wspiera działania Łodzi starającej się o
tytuł „Europejskiej Stolicy Kultury” w 2016 r. Zachęca również do
poznania „inspirującej historii” miasta, kształtowania się jego
kulturalnej tożsamości oraz przypomina, że Łódź to wielkie centrum
festiwali oraz wydarzeń kulturalnych - przestrzeń twórcza dla wielu
wybitnych osobowości. Jak zapowiadają władze miasta, kolejnym etapem
promocji Łodzi będzie rynek niemieckojęzyczny. Przygotowywany jest
utwór muzyczny Vicky Landros pt. „Theo, wir fahren nach Lodz”, do
której gotowa jest już wersja karaoke. Następnie do piosenki powstanie
film. <www.lodz.pl>
ostatnia aktualizacja: 2009-01-06