Mamy w planach wysokie loty

Przyciągnięcie międzynarodowego przewoźnika sieciowego i utrzymanie rynku czarterowego– to wnioski wynikające z koncepcji rozwoju usług lotniczych opracowanej przez Lufthansa Consulting. Nad nową strategią i marketingowymi planami na przyszłość lotniska im. W. Reymonta pracowali niemieccy eksperci i urzędnicy.

Urząd miasta liczy, że dzięki fachowcom z zewnątrz w Łodzi pojawią się nowi przewoźnicy. Marka Lufthansa w branży lotniczej jest doskonale rozpoznawana i ma opinię doradców z najwyższej półki.

Andreas Kraus, dyrektor ds. marketingu Lufthansy podkreślił, że w ostatnich latach sytuacja lotnictwa w Polsce zmieniła się diametralnie, a coraz bardziej na znaczeniu zyskują porty regionalne.

- Naszym zadaniem było opracowanie nowej strategii dla lotniska, określenie założeń na przyszłość i utrzymanie ich – wyjaśnił Kraus. - Już teraz prowadzone są negocjacje z liniami lotniczymi. Znaleźliśmy także połączenia, dla których Łódź jest najkorzystniejszym rynkiem. Kiedy strategia zaowocuje nowymi połączeniami tego nie wiemy.

Przedstawiciel Lufthansy tłumaczył, że podejmowanie decyzji przez linie lotnicze to proces, który trwa około roku. Konkretnym deklaracjom nie pomaga też trwający w Europie kryzys. Nieco więcej wiemy natomiast o najlepszych potencjalnych rynkach dla Łodzi. Z raportu przygotowanego przez Niemców wynika, że warto skoncentrować się na połączeniach do/z Europy Zachodniej. Na docelowej liście pojawiły się m.in. Monachium, Frankfurt, Paryż, Wiedeń, Amsterdam i Kopenhaga. Najlepsze miejsca dla tanich linii lotniczych to południe Europy i Wielka Brytania. Basen Morza Śródziemnego i Europa Wschodnia to rynki docelowe dla przewoźników czarterowych – wynika z badań Lufthansy.

- Te kierunki zgadzają się z dotychczasowymi działaniami portu im. W. Reymonta – potwierdził Leszek Krawczyk, prezes zarządu łódzkiego lotniska, przyznając jednak, że prace ekspertów Lufthansy pozwoliły na pokazanie pewnych niedociągnięć w dotychczasowej koncepcji portu.

Teraz strategia przygotowana przez ekspertów jest w połowie wdrażania w życie. Lufthansa nadal jednak zamierza opiekować się łódzkim portem. W planach jest towarzyszenie pracownikom lotniska podczas najważniejszych wydarzeń dotyczących branży lotniczej i utrzymywanie kontaktów z liniami lotniczymi. W konferencji wzięli udział: prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki oraz wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski. <www.lodz.pl>

ostatnia aktualizacja: 2009-03-03
Komentarze
Polityka Prywatności