Mamy w planach wysokie loty
Przyciągnięcie międzynarodowego przewoźnika sieciowego i utrzymanie rynku czarterowego– to wnioski wynikające z koncepcji rozwoju usług lotniczych opracowanej przez Lufthansa Consulting. Nad nową strategią i marketingowymi planami na przyszłość lotniska im. W. Reymonta pracowali niemieccy eksperci i urzędnicy.
Urząd miasta liczy, że dzięki fachowcom z zewnątrz w Łodzi pojawią się
nowi przewoźnicy. Marka Lufthansa w branży lotniczej jest doskonale
rozpoznawana i ma opinię doradców z najwyższej półki.
Andreas Kraus, dyrektor ds. marketingu Lufthansy podkreślił, że w
ostatnich latach sytuacja lotnictwa w Polsce zmieniła się diametralnie,
a coraz bardziej na znaczeniu zyskują porty regionalne.
- Naszym zadaniem było opracowanie nowej strategii dla lotniska,
określenie założeń na przyszłość i utrzymanie ich – wyjaśnił Kraus. -
Już teraz prowadzone są negocjacje z liniami lotniczymi. Znaleźliśmy
także połączenia, dla których Łódź jest najkorzystniejszym rynkiem.
Kiedy strategia zaowocuje nowymi połączeniami tego nie wiemy.
Przedstawiciel Lufthansy tłumaczył, że podejmowanie decyzji
przez linie lotnicze to proces, który trwa około roku. Konkretnym
deklaracjom nie pomaga też trwający w Europie kryzys. Nieco więcej
wiemy natomiast o najlepszych potencjalnych rynkach dla Łodzi. Z
raportu przygotowanego przez Niemców wynika, że warto skoncentrować się
na połączeniach do/z Europy Zachodniej. Na docelowej liście pojawiły
się m.in. Monachium, Frankfurt, Paryż, Wiedeń, Amsterdam i Kopenhaga.
Najlepsze miejsca dla tanich linii lotniczych to południe Europy i
Wielka Brytania. Basen Morza Śródziemnego i Europa Wschodnia to rynki
docelowe dla przewoźników czarterowych – wynika z badań Lufthansy.
- Te kierunki zgadzają się z dotychczasowymi działaniami portu
im. W. Reymonta – potwierdził Leszek Krawczyk, prezes zarządu łódzkiego
lotniska, przyznając jednak, że prace ekspertów Lufthansy pozwoliły na
pokazanie pewnych niedociągnięć w dotychczasowej koncepcji portu.
Teraz strategia przygotowana przez ekspertów jest w połowie wdrażania w
życie. Lufthansa nadal jednak zamierza opiekować się łódzkim portem. W
planach jest towarzyszenie pracownikom lotniska podczas najważniejszych
wydarzeń dotyczących branży lotniczej i utrzymywanie kontaktów z
liniami lotniczymi. W konferencji wzięli udział: prezydent Łodzi Jerzy
Kropiwnicki oraz wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski. <www.lodz.pl>
ostatnia aktualizacja: 2009-03-03