Wybierz Łódź!
„Mniej stołków, więcej stanowisk!”, „Mniej buraków, więcej kapusty!” czy „Mniej kręcenia, więcej kina!” - te i kilka innych haseł pojawi się w kolejnej odsłonie kampanii promocyjnej „Młodzi w Łodzi” – „Wybierz Łódź!” 1 maja w naszym mieście oraz m.in.: w Częstochowie, Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławie i Gdańsku na 231 billboardach studenci Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Łódzkiego zachęcać będą do studiowania, a co za tym idzie do życia i pracy w Łodzi.
- Chciałbym pogratulować tego, co do tej pory zrobiliście – powiedział
prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki, obecny na konferencji inaugurującej
3. etap kampanii „Młodzi w Łodzi”. – Kampania skierowana jest do ludzi
młodych, dlatego reklama nie może być nudna i bezbarwna. Ta, jak
poprzednia, ma charakter nieco kontrowersyjny. Welcome to Łódź!
Kampania pokazuje rozmaite negatywne skojarzenia związane z polityką i
przeciwstawia im pozytywne przesłania związane z programem „Młodzi w
Łodzi”. Reklamy stylizowane są na plakaty wyborcze. W kampanię włączyły
się także dwie największe łódzkie uczelnie – PŁ i UŁ, które
wykorzystują kreatywny pomysł do swojej promocji - „Mniej bajerów,
więcej inżynierów!” i „Mniej dzienników, więcej indeksów!”
- Politechnika Łódzka jest największym beneficjentem tego programu. A
ta kampania to strzał w dziesiątkę – powiedział prof. Wojciech Wolf,
prorektor PŁ ds. studentów.
Jednak „Wybierz Łódź!” to nie tylko billboardy, ale także
plakaty np. na dworcu Łódź-Kaliska – „Mniej pociągu do kasy, więcej
pociągów do Łodzi”, spoty na rynku Manufaktury, reklamy na tramwajach i
autobusach w Łodzi, Płocku, Częstochowie i Kielcach czy np. uchwyty w
komunikacji miejskiej – „Kto jest za, proszę podnieść rękę i nacisnąć
przycisk”.
W listopadzie 2008 r. firma Mediator przeprowadziła badanie dotyczące
kierunków i powodów migracji łódzkich studentów oraz motywów wyboru
miasta na studia, a także dodatkowo oceniła program „Młodzi w Łodzi”.
Porównując badania z zeszłego roku, okazało się, że zmniejszyła się
liczba studentów deklarujących chęć wyjazdu z Łodzi – poprzednio było
to 23 proc., teraz – 17 proc. <www.lodz.pl>
ostatnia aktualizacja: 2009-04-28