Miasto kultury z nagrodą
Film promujący Łódź został wyróżniony podczas Przeglądu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów PromoCity. Spot „Łódź – miasto kultury” okazał się najlepszy w kategorii materiałów prezentacyjnych. Otrzymał także nagrodę publiczności, wśród której znaleźli się przedstawiciele samorządów z całej Polski oraz specjaliści z branży marketingu terytorialnego.
Do pierwszej edycji odbywającego się w Lublinie konkursu zgłoszono 63
filmy. Nagrody przyznano w trzech kategoriach. Najlepszym spośród
spotów telewizyjnych okazała się prezentacja „Pozytywnie nakręceni
polecają Śląsk” zgłoszony przez województwo śląskie, zaś w kategorii
prezentacji internetowych wyróżniono Poznań.
Film „Łódź –
miasto kultury” powstał w 2007 r. na potrzeby akcji promującej Łódź
jako kandydata do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.
Dwunastominutowy obraz pokazuje tradycje Łodzi oraz jej współczesność,
prezentuje postacie związane i kojarzone z Łodzią, najbardziej
rozpoznawalne miejsca i obiekty oraz najważniejsze imprezy kulturalne
odbywające się w mieście. Film był już kilkakrotnie nagradzany w
krajowych i zagranicznych konkursach branży turystycznej. (www.lodz.pl)
ostatnia aktualizacja: 2009-09-30