Perła zostanie oprawiona
W ciągu kilku najbliższych lat całkowicie zostanie przebudowany dworzec Łódź-Fabryczna, który zostanie przeniesiony pod ziemię. Tunel średnicowy stanie się częścią linii Kolei Dużych Prędkości, która docelowo połączy Warszawę, Łódź, Poznań oraz Wrocław. Tym samym będą mogły przejeżdżać pociągi osiągające prędkość nawet do 350 km/h.
Mimo tej dużej inwestycji władze miasta chcą zachować najważniejszy dla
łodzian zabytkowy budynek dworca Fabrycznego. Inspiracją dla tego
przedsięwzięcia są rozwiązania, które zostały zastosowane w Brukseli.
Tamtejszy stary dworzec - pełniący teraz funkcje artystyczne, został
zachowany na placu centralnym obok nowoczesnego dworca usytuowanego pod
ziemią.
- Budynek dworca Fabrycznego zostanie zachowany, ale będzie pełnił inną
funkcję. Żałuję tylko, że nie mogliśmy zrobić tego dla dworca
Kaliskiego, ale to było nie za naszej władzy – powiedział prezydent
Jerzy Kropiwnicki. – Oprawimy ładnie naszą perłę – dodał gospodarz
miasta. <www.lodz.pl>
ostatnia aktualizacja: 2009-10-30