Łódź - na fali reklamy?
W Łodzi spotkali się twórcy reklamy i promocji wizualnej. Podczas Festiwalu Reklamy AD Days o nowych klientów i pracowników powalczą także prestiżowe polskie agencje PR-owskie.A to wszystko w stylowych wnętrzach pofabrycznych Łódź Art Center w dniach 19-21 listopada.
W ramach wydarzenia odbędą się m.in. warsztaty z podstaw kreacji
reklamowej, seminaria, panele dyskusyjne oraz szereg imprez
towarzyszących. Odwiedzający mogą liczyć na targi usług dla instytucji
i jednostek administracji publicznej, czyli „Galerię Marketingu
Miejsc”. O tym jak instytucje publiczne próbują wykorzystać reklamę w
budowaniu dobrego PR-u swoich miast, dyskutowano podczas specjalnej
debaty burmistrzów i prezydentów. Wiceprezydent Łodzi Włodzimierz
Tomaszewski przypomniał, że miasto kandydując do tytułu Europejskiej
Stolicy Kultury, wykorzystuje swój artystyczny potencjał i dzięki temu
„Łódź nabiera wiatru w żagle”.
- Często Polacy nie doceniają Polski, dopiero od niedawna część łodzian
zaczęła wierzyć w swoje miasto - mówił wiceprezydent W. Tomaszewski. –
My nasz wizerunek staramy się budować na markach nazwisk ludzi znanych
i z pasją, takich jak: David Lynch czy Daniel Libeskind.
Festiwal jest jednak okazją do szerokiego spojrzenia na reklamę –
odbędzie się prezentacja prac jej wybitnych projektantów („Wystawa
Mistrzów Reklamy”). Nie zabraknie także miejsca dla młodych adeptów
reklamy, którzy będą mieli okazję zaprezentować się podczas „Idea
Hunters”. W konkursie mogą wykazać się zarówno studenci i absolwenci
szkół artystycznych, jak i osoby zajmujące się reklamą zawodowo.
Najciekawsze propozycje kampanii reklamowej zaprezentowane zostaną na
specjalnej wystawie w trakcie festiwalu. Dodatkowo jury nagrodzi autora
najciekawszej propozycji nagrodą pieniężną w wysokości 3 tys. zł oraz
miesięcznym stażem w wybranej agencji reklamowej.
Bogata jest także oferta warsztatowa – osoby związane z biznesem będą
mogły podszkolić się w strategii budowania marki firmy, czy w
procedurach współpracy z agencją reklamową. Swój panel będą mieli
również studenci. Nie zabraknie dobrej muzyki - 19 listopada w klubie
Łódź Kaliska zagra zespół Wu-Hae, a dzień później w zabytkowej
elektrociepłowni EC1 zagrają: DJ No. 107 i zespół Kamp!
Festiwal Ad Days ma pokazać Łódź jako inicjatora ważnych wydarzeń
promocyjnych w Polsce i zaprezentować miasto jako ważny ośrodek w
branży reklamowej. Bilet jednodniowy kosztuje 10 zł, wejściówka
trzydniowa – 20 zł. <www.lodz.pl>
ostatnia aktualizacja: 2009-11-20