We wtorek 22 października cztery kondygnacje Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego wypełniły stoiska, na których przedstawiciele 39 firm i instytucji z regionu łódzkiego zaprezentowali studentom oraz absolwentom liczne oferty praktyk, staży i pracy.
Frekwencja jak zawsze dopisała - na Wydział Zarządzania wybrało się około 6 tysięcy studentów i absolwentów łódzkich uczelni wyższych. Dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko firmy OSTC Poland, Sponsora Głównego Uniwersyteckich Targów Pracy, który starał się zachęcić studentów do podjęcia pracy w charakterze tradera na giełdach międzynarodowych, organizując wraz z Uniwersytetem Łódzkim specjalne wydarzenie – Trading Lab. Podczas niego można przekonać się na własnej skórze, jak wygląda praca profesjonalnego tradera w firmie OSTC.
Uniwersyteckie Targi Pracy zdominowały branże – finansowa,
BPO, informatyczna, a także bankowość i ubezpieczenia. Licznie stawili się również
reprezentanci branży produkcyjnej i sprzedaży oraz konsultingu i doradztwa.
Swoje oferty przedstawiły tak znane firmy jak SouthWestern BPO Poland, KPMG,
Deloitte, Ernst & Young, Aviva, Procter & Gamble Gilette Poland,
Infosys, Hewlett-Packard, Dell, Fujitsu czy też banki – Bank Pekao S.A, mBank,
Nordea, Bank Gospodarstwa Krajowego, Bank Zachodni WBK czy też PKO Bank Polski.
Studenci tłumnie gromadzili się wokół stoiska Departamentu Kultury i Edukacji Województwa Łódzkiego, gdzie oferowano studentom atrakcyjne stypendia naukowe i artystyczne Marszałka Województwa Łódzkiego o wartości do 20 tysięcy złotych!
A jakich pracowników poszukiwano? - Oferujemy staże i propozycję pracy w dziale finansowo-księgowym i w dziale obsługi klienta. Najważniejszy atut w pierwszym przypadku to zaawansowana znajomość języka angielskiego, w drugim także innego z języków obcych - tłumaczyła Paulina Ciężka z SouthWestern BPO Poland.
Uniwersyteckie Targi Pracy to wydarzenie ważne dla studentów,
którzy zaczynają swoją edukację, ale też dla tych, którzy już kończą studia.
Studenci pierwszych lat studiów mogą poznać rynek, dowiedzieć się, na jakie
stanowiska jest zapotrzebowanie, co może znacznie ułatwić im np. wybór
specjalizacji. Absolwenci mogą znaleźć liczne oferty stałej pracy na pełen
etat.
Niektóre firmy prowadzą rekrutację cały rok, chcąc zatrudniać nawet kilkaset osób w najbliższych latach. Kogo potrzebują? - Pracodawcy szukają osób z doświadczeniem, specjalistów w danej branży. Cenione są osoby, które podczas studiów odbywały praktyki lub staże, korzystały ze stypendiów oraz wyjazdów na studia za granicę, brały udział w konkursach lub działały w kołach naukowych. Ważna jest znajomość obsługi komputera, nowych trendów, social media i nowych technologii oraz logicznego i analitycznego myślenia. Do kluczowych kompetencji należy też znajomość języków obcych oraz umiejętności miękkie takie jak komunikatywność, zdolności organizacyjne, samodzielność i kreatywność – poinformowała Agnieszka Ciszewska, Kierownik Akademickiego Biura Karier Zawodowych Uniwersytetu Łódzkiego.
Dlaczego warto było być na Targach?
Po pierwsze to niepowtarzalna możliwość, by jednego dnia zdobyć
informacje o licznych ofertach pracy, praktyk i staży oraz poznać regionalny,
łódzki rynek pracy. Studenci mieli możliwość bezpośredniego spotkania z
pracodawcami z wieloma firmami i instytucjami. Mogli zostawić na stoisku
swoje CV bez konieczności umawiania się na rozmowę kwalifikacyjną.
Jak co roku, organizator Uniwersyteckich Targów Pracy – Akademickie Biuro Karier Zawodowych, przygotowało też konkurs z nagrodami. W tym roku nagrodą główną były tablety, ufundowane przez Urząd Miasta Łodzi – Program Młodzi w Łodzi, oraz wiele innych upominków – zaproszenia na kręgle i bilard, do restauracji, karnety na siłownię oraz fitness, a także torby pełne słodyczy. Dodatkową atrakcją, wyzwalającą skoki adrenaliny był symulator dachowania oraz seans w kinie 5D – zorganizowane przez jednego ze sponsorów Targów – Grupę PZU.
Wszyscy, którzy nie mogli wybrać się na Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego 22 października, będą mogli skorzystać z takiej okazji za rok!