Mieszkańcy krajów Beneluksu i Niemiec wiedzą już, że to Łódź powinna zostać Europejską Stolicą Kultury w 2016 r. O kulturalnych aspiracjach naszego miasta w ciągu dwóch tygodni dowiedzą się jeszcze m.in. Włosi, Francuzi, Austriacy i Słowacy.
Łódzcy studenci realizujący swoje pomysły na promocję miasta odwiedzą
10 krajów Starego Kontynentu. Będą pokazywać potencjał drzemiący w
naszym mieście oraz przekonywać o pięknie i oryginalności Łodzi.
Wakacyjna podróż to również okazja do porównania dorobku kulturalnego
miast rywalizujących z Łodzią o tytuł ESK w 2016, a także takich, które
to miano już uzyskały. Bogatsi o te doświadczenia w Łodzi pojawią się z
powrotem 25 lipca.
W ramach projektu „EUroads” podczas szalonej wyprawy młodzi ludzie
przemierzą 5 tys. km. Zaczęli w Amsterdamie, Brukseli i Essen, gdzie na
ulicach, placach i w galeriach w ramach happeningu powstała m.in.
konstrukcja przestrzenna złożona z olbrzymich sześcianów oklejonych
zdjęciami Łodzi. Mieszkańcy tych miast mieli okazję zagrać w twistera.
Na dużej planszy, po której wędrowali już Niemcy, Holendrzy i Belgowie
znalazły się logotypy ŁESK i miejskich instytucji.
Żacy z Politechniki Łódzkiej rozpoczęli również zdjęcia do filmu, w
realizację którego mogli włączyć się przechodnie. Nie zabrakło kopii
Kapitana Kultury, który chętnym wręczał gadżety związane z
artystycznymi aspiracjami Łodzi. Happeningom oprócz zabawy i potężnej
dawki dobrego humoru towarzyszy informacja o naszym mieście, konkursy
oraz prezentacja filmów i zdjęć o Łodzi.
Wszystkie akcje przeprowadzają autorzy pomysłów na happeningi, których
wyłoniono w specjalnym konkursie w czerwcu. Z całej wyprawy powstanie
reportaż przygotowany przez Michała Jankowskiego z łódzkiej filmówki.
„EUroads 2008” to również początek długofalowej kampanii promocyjnej, w
ramach której oprócz happeningów organizowane będą panele dyskusyjne,
prezentowane materiały o Łodzi i przygotowywane imprezy integracyjne.
Wspólnie z projektem "Euroads2008" promowany będzie także program
"Młodzi w Łodzi", realizowany przez miasto we współpracy z uczelniami
wyższymi oraz pracodawcami. W trakcie wspólnych akcji młodzi łodzianie
przekonywać będą, że Łódź jest atrakcyjnym miejscem do studiowania i
rozwijania kariery zawodowej. Projekt otrzymał wsparcie Biura Promocji,
Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ. Więcej informacji na
www.euroads.com.pl