Europa poznaje Łódź

Mieszkańcy krajów Beneluksu i Niemiec wiedzą już, że to Łódź powinna zostać Europejską Stolicą Kultury w 2016 r. O kulturalnych aspiracjach naszego miasta w ciągu dwóch tygodni dowiedzą się jeszcze m.in. Włosi, Francuzi, Austriacy i Słowacy.

Łódzcy studenci realizujący swoje pomysły na promocję miasta odwiedzą 10 krajów Starego Kontynentu. Będą pokazywać potencjał drzemiący w naszym mieście oraz przekonywać o pięknie i oryginalności Łodzi. Wakacyjna podróż to również okazja do porównania dorobku kulturalnego miast rywalizujących z Łodzią o tytuł ESK w 2016, a także takich, które to miano już uzyskały. Bogatsi o te doświadczenia w Łodzi pojawią się z powrotem 25 lipca.

W ramach projektu „EUroads” podczas szalonej wyprawy młodzi ludzie przemierzą 5 tys. km. Zaczęli w Amsterdamie, Brukseli i Essen, gdzie na ulicach, placach i w galeriach w ramach happeningu powstała m.in. konstrukcja przestrzenna złożona z olbrzymich sześcianów oklejonych zdjęciami Łodzi. Mieszkańcy tych miast mieli okazję zagrać w twistera. Na dużej planszy, po której wędrowali już Niemcy, Holendrzy i Belgowie znalazły się logotypy ŁESK i miejskich instytucji.

Żacy z Politechniki Łódzkiej rozpoczęli również zdjęcia do filmu, w realizację którego mogli włączyć się przechodnie. Nie zabrakło kopii Kapitana Kultury, który chętnym wręczał gadżety związane z artystycznymi aspiracjami Łodzi. Happeningom oprócz zabawy i potężnej dawki dobrego humoru towarzyszy informacja o naszym mieście, konkursy oraz prezentacja filmów i zdjęć o Łodzi.

Wszystkie akcje przeprowadzają autorzy pomysłów na happeningi, których wyłoniono w specjalnym konkursie w czerwcu. Z całej wyprawy powstanie reportaż przygotowany przez Michała Jankowskiego z łódzkiej filmówki.

„EUroads 2008” to również początek długofalowej kampanii promocyjnej, w ramach której oprócz happeningów organizowane będą panele dyskusyjne, prezentowane materiały o Łodzi i przygotowywane imprezy integracyjne.

Wspólnie z projektem "Euroads2008" promowany będzie także program "Młodzi w Łodzi", realizowany przez miasto we współpracy z uczelniami wyższymi oraz pracodawcami. W trakcie wspólnych akcji młodzi łodzianie przekonywać będą, że Łódź jest atrakcyjnym miejscem do studiowania i rozwijania kariery zawodowej. Projekt otrzymał wsparcie Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ. Więcej informacji na www.euroads.com.pl

ostatnia aktualizacja: 2008-07-16
Komentarze
Polityka Prywatności