
Märtini Brös Berliński - duet założony przez djów i producentów: Clé i Mike’a Vampa, którzy nieco znudzeni djskimi występami postanowili house i elektro wykonywać na żywo, oraz Martin Landsky - DJ i producent z Niemiec, założyciel wytwórni Effortil / Intim Recordings.
02 września 2005 / Klub BLU / ŁÓDŹ
ul. Komuny Paryskiej 5a / start: 22.00
Martin Landsky / Poker Flat / Germany
support:
REBUS Skylark Records / Łódź
No.107 Skylark Records / Łódź
Scena hip-hop & r’n’b DJ Henry & DJ ABS
Bilety w cenie: 15 zł / 20 zł; przedsprzedaż oraz w dniu imprezy do godz. 23.00 -15 zł,
od godz. 23.00 – 20zł;
przedsprzedaż biletów: Skylark Records - ul. Gdańska 91, CIK - ul Zamenhoffa 1/3
Märtini Brös (Poker Flat Records / Germany)
Berliński duet założony przez djów i producentów: Clé i Mike’a Vampa, którzy nieco znudzeni djskimi występami postanowili house i elektro wykonywać na żywo! Choć nagrywali i wydawali utwory dla WMF, Turbo czy Sony Classic od lata są jedna z największych gwiazd wytwórni Poker Flat. Zaczęli dość skromne w 1998 roku grając wspólne jamy w berliński klubach. W końcu lat 90tych powstał pierwsze studyjne nagarnia Märtini Brös. Przełomem stał się roku 2002, kiedy po raz pierwszy zagrali dla szerokiego audytorium podczas imprezy towarzyszącej światowej premierze kultowego niemieckiego filmu "Biegnij Lola, biegnij", wówczas miel już za sobą takie przeboje jak „Saviours of the universe” czy „Flash”. Rok 2002 to również premiera ich debiutanckiego album "Play", który zebrał znakomite recenzje. Sukces płyty przyniósł propozycję współpracy z czołówką nie tylko niemieckiej sceny tanecznej. Są autorami remiksów dla m.in. Tigi, Louie Austena, 2Raumwochung, Ivana Smaga. Sukces "Play" to również trasa klubowa po Europie, Australii, Kanadzie i USA (2002-2003), ale również nominacja teledysku „Dance Like It Is Ok” do nagrody German Music Awards. W 2003 roku nagrywają album miks Cruising dla Electric Avenue jako Cle i Mike Vamp. Rok 2004 przynosi drugi album Märtini Brös, zatytułowany "Love The Machines". Płyta pomimo nazwy nie jest bezduszną porcją industrialnych dźwięków, wprost przeciwnie - dominuje tu chwytliwy, taneczny electro pop a syntezatorowym popisom towarzyszą łagodzące syntetyczny chłód wokalizy i – gdzie niegdzie - żywe instrumentarium. Elektroniczne brzmienia przetkano gitarowymi akordami i dodającymi głębi smyczkowymi aranżacjami ("Big And Dirty", "House in Malabar"), a obok utworów zahaczających o klubowe rytmy pojawiają się nastrojowe ballady ("Smile"). Märtini Brös, choć tkwiący po uszy w estetyce electro, nie ograniczają się do mechanicznego filtrowania niekończących się syntezatorowych repetycji. Nasi zachodni sąsiedzi już od pewnego czasu zadają kłam stereotypom o bezduszności germańskiej elektroniki. Clé i Mike Vamp mają dar pisania przystępnych, a przy tym niebanalnych utworów, co w zalewie electroclashowej, przewidywalnej do bólu masówki jest dziś na wagę złota. Śmiało podróżują od neo-house'owych minimalizmów ("High (Risin')"), po iście rockowe brudy ("Eight Bars of Fame"), nie boją się śpiewać i unikają wymuszonego udziwniania. Duet Märtini Brös to prawdziwe zjawisko na europejskie scenie klubowej!
Martin Landsky (Poker Flat Records /
DJ i producent z Niemiec, założyciel wytwórni Effortil / Intim Recordings. Od lat związany z niemiecką sceną klubową. Debiutował w Hamburgu grając funk(!), dziś jest synonimem współczesnej niemieckiej elektroniki, łączącej house, minimal i elektro. Od kilku lat mieszka i tworzy w Berlinie, gdzie regularnie występuje w czołowych klubach m.in. rezydując obok Steva Buga i Cle na imprezach Poker Flat Night. Produkuje i nagrywa pod kilkoma pseudonimami, jako City Nord, M:Landsky, ale najbardziej znany jest jako Martin Landsky. Ma na swoim koncie kilka EPK i dwa LP. W 2001 roku nakładem Poker Flat, ukazał się jego debiutancki album In Between. Niespełna rok późnej ta renomowana berlińska tłocznia zaprasza Martina do zmiksowania drugiej części flagowej składanki wytwórni Poker Flat - Poker Flat vol.2. Dziś obok szefa Poker Flat - Steva Buga i Cle (Martin Bros), Landsky jest czołową postacią wydawnictwa. Najlepiej o tym świadczy album Five Years of Poker Flat z 2004 roku, dwupłytowa składanka podsumowująca cały dotychczasowy dorobek wytwórni. Umieszczona na niej aż 3 kompozycje autorstwa Martina Landskyego.