Prawie sto dwadzieścia kolekcji, showroomy, pokazy, szkolenia, wystawy. To wszystko podczas siódmej edycji Fashion Week Poland. Impreza odbędzie się w dniach 24-28 października na terenie Łódzkiej Specjalnej strefy Ekonomicznej.
Tej jesieni, już po raz siódmy organizatorzy FashionPhilosophy Fashion Week Poland zaproszą gości z całego świata do udziału w wyjątkowym wydarzeniu, którego ideą jest prezentacja i promocja premierowych kolekcji rodzimych projektantów. Główne wydarzenia po raz kolejny będą zlokalizowane w pofabrycznych przestrzeniach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (ul. Tymienieckiego 22/24) oraz nowoczesnych namiotach pokazowych mieszczących się w zabytkowym kompleksie Księży Młyn, w niedalekiej odległości od centrum miasta.
Organizatorzy stawiają sobie wysoko
porzeczkę. W tym roku nawiązali
współpracę ze światową agencją IMG Fashion, która stoi za organizacją tygodni
mody w Nowym Jorku, Londynie czy Berlinie
oraz wydarzeń takich jak SuperBowl.
Amerykanie dostrzegli potencjał w
Fashion Week Poland
i zdecydowali się na kilkuletnią
współpracę z FashionPhilosophy. IMG
to światowa jakość i wielkie
gwiazdy. To ogromna szansa dla
Fashion Week Poland na rozwój i nowe
możliwości.
POKAZY
Esencją
wydarzenia są pokazy. Maraton modowy rozpocznie się w czwartek 25 października. W ramach Designer Avenue zobaczymy ponad 30 kolekcji. Wybieg
Off Out Schedule będzie przez cztery
dni (25-28 października) miejscem prezentacji kolekcji różnych projektantów. Jak zawsze pojawią się
goście specjalni – projektanci tworzący poza granicami naszego kraju.
25 października goście Fashion Week zobaczą kolekcję Nuno Baltazar. Z kolei w ramach współpracy z Not Just a Label, jednej z największych platform internetowych dla branży modowej na świecie, 26 października swoją kolekcję pokaże Mads Diensen.
Podczas 7. edycji FashionPhilosophy będzie można zobaczyć fenomenalną twórczość Dawida Tomaszewskiego, nazwanego przez Annę Wintour następcą Diora i Małgorzatę Dudek, która przyjedzie do Łodzi wprost z pokazu w ramach nowojorskiego tygodnia mody.
Bilety i karty wstępu dostępne na www.fashionweek.pl / UDZIAŁ
SHOWROOMY
Nieodłącznym elementem
FashionPhilosophy jest Showroom projektantów. Na przestrzeni 2000 m² znajdzie się prawie 100 stoisk młodych
twórców. To wyjątkowe miejsce do rozmów, obejrzenia
z bliska kolekcji na nadchodzący sezon i zakupów. W sąsiedztwie Showroomu
będzie znajdowała się przestrzeń przeznaczona dla znanych marek modowych i
lifestylowych-Concept Store. Podczas spaceru między stoiskami, napijemy się
kawy lub świeżo wyciskanego soku, porozmawiamy
z redaktorami takich magazynów jak Elle i KMAG. Zarówno Showroom, jak i Concept
Store będą otwarte dla gości Fashion Week od czwartku do niedzieli (24-28/10).
Wstęp już od 25 złotych.
SALON W ANDEL’S HOTEL
Tej jesieni do programu Fashion Week Poland dołączy nowy, wyjątkowy projekt. Dwudziestego szóstego października w przestrzeniach hotelu andel’s zagości ekskluzywny salon, w którym zaprezentowane zostaną kolekcje Agaty Wojtkiewicz, Michała Szulca, Natalii Jaroszewskiej, Macieja Zienia, MMC Studio Design. Każdy z projektantów zaprezentuje swoja kolekcję we wnętrzu hotelowego pokoju. Salon będzie miejscem spotkań z kupcami i mediami. Wstęp na specjalne zaproszenia.
LET THEM KNOW
Dla spragnionych wiedzy
przygotowaliśmy cykl szkoleń
Let Them Know. Projekt kierowany jest zarówno do profesjonalistów
- projektantów, producentów, specjalistów
ds. marketingu, jak
i do wszystkich osób chcących poszerzyć kompetencje z zakresu branży modowej.
Swoją wiedzą będą dzielić się specjaliści z Polski
i z zagranicy. Wśród nich znajdą się Justyna Kasprzycka
– przedstawicielka NellyRodi -
światowej agencji prognozującej trendy i Stefan Siegel-
założyciel Not Just a Label. Portal
zajmujący się prezentacją i sprzedażą kolekcji
projektantów z całego świata
to według Vogue najbardziej wpływowa strona internetowa promująca współczesną
modę i obiecujących projektantów na świecie. Szkolenia
będą dotyczyły m.in. przygotowaniu kolekcji
do profesjonalnej prezentacji przed
kupcami, pozyskiwania sponsorów, promocji mody w social
media. Uczestnicy Let Them Know poznają zasady
Visual merchandising (NellyRodi)
i tajniki psychologii sprzedaży.
Szkolenia na zapisy-rejestracja na www.fashionweek.pl
WYSTAWY
Podczas siódmej edycji FashionPhilosophy nie zabraknie wystaw. Jak co sezon w programie Off Out Of Schedule znajdzie się Young Fashion Photographers Now-prezentacja zdjęć młodych, awangardowych twórców- Łukasz Dziewic & Magdalena Pankiewicz, Aga Stodolska, Kinga Wasilewska, Marcin Kosakowski, Monika Jelińska, Małgorzata Turczyńska, Michał Polak, Daniel Jaroszek, Tomasz Chudziński i Paulina Wierzgasz. W ramach Fashion Week odbędzie się też wystawa zdjęć Mikołaja Komara-redaktora naczelnego magazynu KMAG.
Swoje osiemnaste urodziny będzie świętować główny partner medialny FashionPhilosophy- Elle. Z tej okazji, magazyn zabierze gości tygodnia mody w sentymentalną podróż i w ramach urodzinowej wystawy pokaże wystawę najlepszych okładek Elle na przestrzeni osiemnastu lat.
Goście Fashion Week będą także mieli
okazję obejrzeć wystawę fotografii Rona Kedmi zlokalizowaną w Muzeum Kinematografii. Prace izraelskiego
artysty można znaleźć w takich
magazynach jak
GQ czy Vogue.
W trakcie Fashion Week we wnętrzach Mebloteki przy ul. Piotrkowskiej 138/140 na powierzchni 60 m² zaaranżowana zostanie przestrzeń mieszkania w ramach wystawy „Miss Onomono’s & Mister Yellow’s eco home”. To całościowa koncepcja wystroju mieszkania, w którym każdy element jest upcyklingowy.
W Off Piotrkowska zagości wystawa fotografii magazynu Melba.
Szczegóły na temat możliwości udziału w FashionPhilosophy Fashion Week
Poland dostępne
są na http://www.fashionweek.pl/participant_information/tickets.
Wszyscy, którzy nie będą mogli przyjechać w październiku do Łodzi będą mogli na żywo oglądać pokazy Designer Avenue i Off Out Of Schedule na stronie www.fashionweek.pl i na platformie www.notjustalabel.com
FashionPhilosophy FASHION WEEK POLAND to projekt organizowany we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi. Oficjalnym partnerem medialnym wydarzenia jest magazyn ELLE, a głównym sponsorem marka Orsay.