09.03.2013, SOBOTA, godz. 19:00. WSTĘP WOLNY. Łódzka Piwnica Artystyczna - Przechowalnia, Łódź,
ul.6-go Sierpnia 5. Wystawa potrwa od 09.03.2013 - 23.03.2013.
Meandry błądzących linii wyznaczają sylwety wieloznacznych kształtów.
Figury są pozornie podobne, lecz każda z nich ma inną anatomię.
Zmieniają się konteksty, kierunki i dynamika powstających zarysów.
Rytmy ożywiają płaszczyznę grafiki. Pulsująca tkanka tworzy świat
metafor i rozbudza wyobraźnię obserwatora. Miejsca przecięcia litery lub
cyfry wyznaczają punkty topograficzne. Są to miejsca zatrzymania się naszego
wzroku w chwilach dostrzeżeń. Oczy chwytają relacje między linią i figurą.
Obserwator odkrywa sensy, określa znaczenia i nazywa to, co rozpoznane.
Prezentowane przez autorkę grafiki są wynikiem opisanych doświadczeń,
dotyczących interpretowania nienazwanych znaczeń.
Katarzyna Dreszer ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Poznaniu.
Obecnie jest jej profesorem i kierownikiem Pracowni Semiotyki Wizualnej.
Zajmuje się obrazem płynnym i zatrzymanym.
Ukończyła z wyróżnieniem studia z zakresu komunikacji wizualnej
w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu.
Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki, Ministerstwa Kultury,
rządu Duńskiego, rządu USA i UNESCO.
Odbyła stypendia, wykłady i staże profesorskie m.in. w Cleveland Institute of Art, Hungarian University of Art and Design w Budapeszcie, Institut Teknologi Bandung
( Jawa, Indonesia), Universidad de Granada i National College of Art and Design
w Dublinie. Realizowała wystawy indywidualne i zbiorowe w Polsce i za granicą.
Zajmuje się semiotyką wizualną, grafiką, obrazem płynnym i zatrzymanym.
Szczególne zainteresowania w obrębie semiotyki związane są z procesem
„stawania się znaku”. Swoje fascynacje wiąże z budowaniem znaczeń form,
procesów lub zjawisk dostrzeżonych po raz pierwszy lub dostrzeżonych inaczej,
a więc nienazwanych i nierozpoznanych lub redefiniowanych, znaczeń
odkrywanych i wyznaczanych przez sztukę.