Rozszerzanie horyzontów, ćwiczenie umysłu, chęć podniesienia kwalifikacji - niezależnie od motywacji – warto uczyć się przez całe życie. O tym, gdzie i jak mogą uczyć się dorośli, będzie można dowiedzieć się w sobotę (28.09) od godz. 10.00 na rynku Manufaktury podczas pikniku edukacyjnego.
Piknik edukacyjny to jedno z wielu wydarzeń w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Dni Uczenia się Dorosłych 2019”. W sobotę na rynku Manufaktury firmy szkoleniowe przedstawią swoją ofertę, prezentując najpopularniejsze i najbardziej interesujące szkolenia. - Kursy językowe, prawa jazdy, szkolenia z zakresu BHP i ochrony przeciwpożarowej, obsługi urządzeń transportu bliskiego: wózków jezdniowych czy podestów ruchomych to oczywiście te najbardziej znane, ale na uczestników pikniku czekają też bardziej nietypowe szkolenia, np. kurs dla operatorów UAVO, czyli popularnych dronów – zaprasza do udziału w pikniku Beata Obraniak z HRP, koordynator regionalny kampanii na terenie województwa łódzkiego.
Dla tych, którzy wolą sprawdzić w praktyce dany kurs, organizatorzy przygotowali m.in. interaktywny warsztat coachingowy, zajęcia sportowe, lekcję pokazową pt. „Speak outside the Box”. Na stoiskach swoje propozycje zaprezentują także: Instytut Badań Edukacyjnych, Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach i Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi.
Nie zabraknie również oferty dla biznesu, a na miłośników kultury czekać będą przedstawiciele Fundacji Kamila Maćkowiaka – będzie można porozmawiać nie tylko o aktualnych spektaklach i planach artystycznych, ale także o najnowszym autorskim wydawnictwie fundacji – „Kulturalniku”.
Organizatorzy kampanii społecznej „Dni Uczenia się Dorosłych 2019” chcą pokazać osobom dojrzałym, że warto i należy się uczyć przez całe życie. Powinniśmy kształcić się nie tylko na potrzeby aktualnej lub przyszłej pracy, ale także po to, by zaspokoić ciekawość świata, rozwijać się i w pełni funkcjonować w stale zmieniającym się społeczeństwie. Aktualizowana wiedza i umiejętności są podstawami sukcesu zawodowego, ale nauka również otwiera horyzonty, daje pewność siebie, pozwala poznać nowych ludzi i nawiązać wartościowe relacje.
Inicjatorzy kampanii chcą pokazać różnorodne możliwości rozwijania się - wielość form, miejsc, tematów i sposobów, które można wykorzystać, by nieustannie się uczyć. Warsztaty, dni otwarte, spotkania, pikniki edukacyjne, happeningi i wycieczki, treningi plenerowe, pokazy, konferencje i seminaria, konkursy, webinaria itp. – wszystko po to, by przekonać dorosłych Polaków, że warto kształcić się przez całe życie.
Inicjatorem i koordynatorem kampanii jest Polska Izba Firm Szkoleniowych przy współpracy z instytucjami i organizacjami zajmującymi się na co dzień działaniami o charakterze edukacyjnym Honorowego patronatu kampanii udzielił Polski Komitet ds. UNESCO.