Absolwent kierunku grafika zdobywa interdyscyplinarną wiedzę z zakresu historii sztuki, historii kultury i cywilizacji, etyki, estetyki oraz filozofii. Uzyskuje wiedzę i umiejętności warsztatowe oraz artystyczne w zakresie grafiki i obszarów pokrewnych, umożliwiające podejmowanie twórczości własnej oraz pracy w zespole. Przygotowywany jest do posługiwania się tradycyjnymi i nowoczesnymi środkami przekazu artystycznego w twórczości graficznej i projektowej.
Multimedia
W ramach tej specjalności studenci uczą się szeroko pojętej reklamy, która koncentruje ich na projektowaniu stron internetowych z uwzględnieniem mediów interaktywnych. Zyskują również umiejętność projektowania gier komputerowych oraz tworzenia komunikatów społecznych budowanych na styku mediów tj. film realizowany w programie Flash z filmem video.
Animacja
W ramach tej specjalności studenci uczą się realizować filmy reklamowe i artystyczne, bazując na programie 3D Studio Max. Uwzględniając możliwości w/w programu mają okazję, eksponując efekt trójwymiarowej grafiki, tworzyć gry komputerowe, symulacje przestrzenne związane z wizualizacją przedmiotów - produktów czy architektury.
Reklama
W ramach tej specjalności studenci uczą się dwuwymiarowej reklamy, która koncentruje się wokół systemów identyfikacji graficzne, do którego należą m.in. wizytówki, foldery, katalogi czy projektowanie znaków graficznych. Specjalność przygotowuje również fachowców zajmujących się plakatem. Edukacja w tym obszarze uwzględnia wszystkie odmiany plakatu, od reklamowego poprzez społeczny czy związany z kulturą.
Absolwent bez względu na wybraną specjalność może podjąć pracę w instytucjach kultury, wydawnictwach, agencjach graficznych i reklamowych, a także w jednostkach organizacyjnych firm i urzędów administracji publicznej odpowiedzialnych za kreację, reklamę i promocję. Absolwent może także podjąć studia drugiego stopnia.