Galerią dla jego prac są ulice, a publicznością – przechodnie Michał Batory jest niezależnym i bezkompromisowym artystą. Jego prace wyróżnia podstawowa cecha - zawsze na długo pozostają w pamięci. Już niedługo będzie je można zobaczyć na wystawie w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.
Polska szkoła plakatu nie zginęła, co więcej ma się bardzo dobrze. Niedowiarków przekona wystawa Michała Batorego – „Plakaty i obiekty”. Jej inauguracja odbędzie się 17 października 2012 r., w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Prace światowej sławy artysty będzie można podziwiać do 20 lutego 2013 r. W ubiegłym roku trzymiesięczną wystawę prezentującą dorobek Michała Batorego zorganizowało paryskie Muzeum Les Arts Décoratifs w Luwrze. Część z nich pojawi się w łódzkim CMW.
W rodzinnym mieście grafika zobaczymy około 80 plakatów dużego i prawie 100 plakatów małego formatu, a także warsztat pracy artysty. Wystawie towarzyszyć będzie ekspozycja okładek książkowych zaprojektowanych przez Batorego dla wydawnictwa Drzewo Babel. Dla wielu osób charakterystyczne okładki do prozy Paulo Coelho stały się jej znakiem rozpoznawczym.
Stworzone przez Michała Batorego dzieła często
balansują na pograniczu świata realnego i wyimaginowanego. Zauważa to Wojciech Eichelberger, psycholog, psychoterapeuta i pisarz, który mówi:
„Uderzająca
jest formalna i estetyczna perfekcja dzieł Michała. Są one tak perfekcyjne, że
można im nawet zarzucić nieprawdziwość i nierealność”. Artysta
lubi w swoich projektach ożywiać przedmioty lub uprzedmiotawiać ciała. W
wywiadach prasowych mówi, że cel, jaki sobie stawia przy tworzeniu plakatów, to
brak jednej odpowiedzi, jednej możliwej interpretacji. Uważa, że dobry plakat
powinien być zaszyfrowany, inaczej staje się nudny i banalny. Artysta często
podkreśla w wypowiedziach, że „galerią
dla jego prac są ulice, a publicznością – przechodnie”.
Wystawa jest finansowana ze środków Urzędu Miasta Łodzi.