Jakie znaczenie ma kreatywność dla sukcesu firmy i rozwoju innowacyjnej gospodarki? Dlaczego warto rozwijać tę cechę w trakcie studiów i jak to zrobić? I co wnosi kreatywność w pracy naukowca? O tym w dniach 7-8 maja 2015 r. będą dyskutować pracownicy nauki, przedsiębiorcy i studenci. Organizatorzy zapraszają na ogólnopolską konferencję „Creative Vibes - Kreatywnością napędzamy gospodarkę”, która odbędzie się na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Dydaktycy, którzy podejmują problematykę kreatywności w swoich badaniach, a na zajęciach wprowadzają innowacje pobudzające nowatorskie podejście do zadań. Studenci i doktoranci, którzy chcą dowiedzieć się jak rozwijać swoją inwencję. A także przedstawiciele firm zatrudniających kreatywnych pracowników i stosujących oryginalne metody pracy oraz rozwiązywania problemów, którzy mogą wypowiedzieć się na temat tego jak determinuje to innowacyjność firmy. Już w dniach 7-8 maja spotkają się, by wspólnie poszukać odpowiedzi na pytanie - jak ważne dla innowacyjnej gospodarki są nieszablonowe działania? - Kreatywność jest kluczową kompetencją, ale w niewielkim stopniu rozwijaną i docenianą w polskich warunkach. Często jest również niewłaściwie interpretowana. Tymczasem nowatorskie spojrzenie pozwala rozwijać potencjał nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym. Warto zatem mówić o znaczeniu kreatywności zarówno w odniesieniu do procesu edukowania, jak i korzystania z niej w biznesie - mówi kierownik konferencji, dr Jolanta Bieńkowska z Wydziału Zarządzania UŁ.
Kreatywnie w teorii i w praktyce
Pierwszy dzień konferencji "Creative Vibes" upłynie pod znakiem paneli dyskusyjnych. Eksperci będą dyskutować na temat kreatywności i innowacji w edukacji oraz w biznesie. Poruszą tematy takie jak nauka poprzez doświadczenie na przykładzie gier symulacyjnych, innowacyjne metody pracy ze studentami, zastosowanie muzyki we wspieraniu kreatywności, znaczenie autonarracji czy kształcenie projektantów gier. Nie zabraknie również przykładów ze świata biznesu. Uczestnicy konferencji dowiedzą się co to jest growth hacking i jak niewielki startup może wygrać z korporacją w marketingu. Będzie można posłuchać o crowdfundingu, rozwijaniu biznesu i wprowadzaniu innowacji w firmie, a także wziąć udział w dwóch warsztatach: "Laboratorium Innowacji i-Lab jako miejsce wyzwalające kreatywne pomysły" oraz "Open Badges - cyfrowe dokumentowanie kreatywności w uczeniu się".
To jeszcze nie wszystko - 8 maja, drugiego dnia konferencji, organizatorzy zapraszają na warsztaty poświęcone innowacjom i kreatywności w edukacji i biznesie, których odbędzie się aż dziewięć:
Celem konferencji jest zwrócenie uwagi na potrzebę rozwoju kreatywności, zaciekawienie studentów aktywnymi formami studiowania i rozwojem zawodowym oraz indywidualne poszerzenie wiedzy dotyczącej kreatywności. Spotkanie ma również szerszy wymiar, zakładający integrację uczestników, promocję Wydziału Zarządzania i Uniwersytetu Łódzkiego, jak również promowanie Łodzi jako centrum przemysłów kreatywnych.
Organizatorami wydarzenia jest Katedra Zarządzania Wydziału Zarządzania UŁ wraz z Kołem Kreatywności Biznesowej BIZAKTYWNE.
Rejestracja i więcej informacji na stronie konferencji: http://bizaktywne.wz.uni.lodz.pl/konferencja/
Program konferencji